سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره من اوقات شرعی

88/6/31
1:0 ع

سلام
یکی دیگه از اختراعات مهم بشر تایپ بوده. یعنی ماشین هایی که تایپ می کنن. یکی دیگه از مهمترین اختراعات، نرم افزارهای تایپ و البته یکی از خواص فطری بشری غریزه ای به نام لجبازی. می فهمین که. چیزی که در ما ایرانی ها از جمله خودم زیاد هستش. و به این ترتیب بشر توانست نرم افزاری به نام Latex اختراع کنه تا ایرانی ها نسخه فارسی اون یعنی Ftex رو درست کنن برای تایپ متون ریاضی. ولی هیچ تلاش خاصی برای آموختن اون به دانشجویان ریاضی یا ... انجام داده نشد و دستور داده شد که خودتون برید یاد بگیرید. البته پس از آن نرم افزارهای دیگری هم برای تایپ طراحی شد و با علائم ریاضی وفق داده شد. از جمله Word که عموم مردم به جهت اینکه آموختن و کارکردن با اون نسبت به تکس راحت تر بود تصمیم گرفتند متون ریاضی شون رو با Word تایپ کنن. ولی ... .آره... ولی داره!
     ولی کنفرانس ریاضی ایران علی رغم اینکه میدونه Word نسبت به Tex همه گیر تره و مردم اونو ترجیح میدن ولی اصرار شدیدی به ارائه مقاله با فرمت های Tex داره و حتی حاضره که به خاطر فرمت مقاله کیفیت و محتوی علمی مقالات رو ندیده بگیره. شما بگید اگر دست شما بود ترجیح می دادید مقاله اتون با فرمتی نوشته بشه که روی هر کامپیوتری قابل باز شدن، مطالعه و استفاده باشه یا اینکه فرمتی باشه که اگه از یه کامپیوتر به کامپیوتر دیگه رفت دیگه قابل استفاده نباشه. من وقتی مقاله ام رو با فرمت های Word می نویسم روی هر کامپیوتری می تونم اونو بخونم و اگر لازم بشه اصلاحش کنم! به راحتی اصلاحش می کنم.فکر می کنم همه می تونن مقاله منو بخونن و مورد توجه قرارش بدن. Word قابلیت های زیادی رو به شما میده. مخصوصا" Word 2007 .
اما نمی دونم چه اصراری به استفاده از Tex برای مقالات ارسالی به کنفرانس ریاضی هستش. آیا ما باید به فکر محتوی مقالات باشیم یا این که  یک مقاله با چه نرم افزاری تایپ شده.؟

به نظر شما این مطلب ادامه داره؟....

مشخصات مدیر وبلاگ
 
علیرضا پوحسنی[1]
 

من علیرضا پوحسنی، عضو هیات علمی و مدیر گروه ریاضی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد پرند هستم. همچنین این وبلاگ رو سال ها پیش راه اندازی کردم تا راهی باشه برای ارتباط بین من و دانشجویانم. اما امروزه امیدوارم راهی باشه برای پیوند میان من و شما. در شبکه مجازی تلگرام آدرس کانال من @MathBridge و در اینستاگرام شناسه من @apouhassani هستش و در اونجا راه های ارتباطی بهتری با من خواهید یافت.


لوگوی وبلاگ


 

خبر مایه
بایگانی
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
صفحات اختصاصی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ