سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره من اوقات شرعی
1 2 3 >

88/6/31
6:50 ع

سلام.

نمرات نهایی شده دروس ریاضی2 و معادلات واحد پرند در تابستان 88 رو تحویل دانشگاه دادم. نمرات غیر قابل تغییر خواهند بود.

موفق باشید.


  

88/6/31
1:0 ع

سلام
یکی دیگه از اختراعات مهم بشر تایپ بوده. یعنی ماشین هایی که تایپ می کنن. یکی دیگه از مهمترین اختراعات، نرم افزارهای تایپ و البته یکی از خواص فطری بشری غریزه ای به نام لجبازی. می فهمین که. چیزی که در ما ایرانی ها از جمله خودم زیاد هستش. و به این ترتیب بشر توانست نرم افزاری به نام Latex اختراع کنه تا ایرانی ها نسخه فارسی اون یعنی Ftex رو درست کنن برای تایپ متون ریاضی. ولی هیچ تلاش خاصی برای آموختن اون به دانشجویان ریاضی یا ... انجام داده نشد و دستور داده شد که خودتون برید یاد بگیرید. البته پس از آن نرم افزارهای دیگری هم برای تایپ طراحی شد و با علائم ریاضی وفق داده شد. از جمله Word که عموم مردم به جهت اینکه آموختن و کارکردن با اون نسبت به تکس راحت تر بود تصمیم گرفتند متون ریاضی شون رو با Word تایپ کنن. ولی ... .آره... ولی داره!
     ولی کنفرانس ریاضی ایران علی رغم اینکه میدونه Word نسبت به Tex همه گیر تره و مردم اونو ترجیح میدن ولی اصرار شدیدی به ارائه مقاله با فرمت های Tex داره و حتی حاضره که به خاطر فرمت مقاله کیفیت و محتوی علمی مقالات رو ندیده بگیره. شما بگید اگر دست شما بود ترجیح می دادید مقاله اتون با فرمتی نوشته بشه که روی هر کامپیوتری قابل باز شدن، مطالعه و استفاده باشه یا اینکه فرمتی باشه که اگه از یه کامپیوتر به کامپیوتر دیگه رفت دیگه قابل استفاده نباشه. من وقتی مقاله ام رو با فرمت های Word می نویسم روی هر کامپیوتری می تونم اونو بخونم و اگر لازم بشه اصلاحش کنم! به راحتی اصلاحش می کنم.فکر می کنم همه می تونن مقاله منو بخونن و مورد توجه قرارش بدن. Word قابلیت های زیادی رو به شما میده. مخصوصا" Word 2007 .
اما نمی دونم چه اصراری به استفاده از Tex برای مقالات ارسالی به کنفرانس ریاضی هستش. آیا ما باید به فکر محتوی مقالات باشیم یا این که  یک مقاله با چه نرم افزاری تایپ شده.؟

به نظر شما این مطلب ادامه داره؟....

  

88/6/27
12:22 ع

سلام

نمرات نهایی درس معادلات دیفرانسیل واحد پرند در ترم تابستان 88 آماده است. این نمرات قطعی بوده و به هیچ عنوان تغییر نخواهد یافت. برای دریافت نمرات به من ایمیل بزنید. نمرات نهایی ریاضی2 رو هم امروز آماده می کنم.

موفق باشید.


  

88/6/21
12:49 ص

سلام
برگه های درس ریاضی عمومی واحد رودهن و ریاضی2 واحد پرند رو تصحیح کردم. برای رودهن نمرات نهایی و برای پرند نمرات خام آماده است. برای دریافت نمرات می تونید از آدرس ایمیل من در این صفحه استفاده کنید.
موفق باشید.

  

88/6/5
1:0 ع

سلام

به تصویر زیر که از سایت چهلمین کنفرانس ریاضی تهیه کردم دقت کنید. به اون جاهایی که علامت زدم. معنی‌اش اینه که کیفیت مقاله و مطالب درون اون اصلا" مهم نیست. مهم اینه که حتما" با فرمت FTex یا LATEX باشه.!!!! چند تا علامت تعجب بذارم کافیه؟!!!!!!!!!!!!!!....

     حاجی اینا درد نیست..... .

 

صفحه‌ای از سایت چهلمین کنفرانس ریاضی ایران


  

88/5/26
1:0 ص

سلام
کلا" ما ایرانی ها به دلیل مشکلات اقتصادی همیشه مخترعان خوبی هستیم. یعنی بلدیم چیکار کنیم. مثلا" کنفرانس ریاضی ایران به عنوان باسابقه ترین کنفرانس علمی ( و حتی فکر کنم غیر علمی ) کشور که امسال 40 امین سالانه اش رو برگزار می کنه هنوز توسط دولت حمایت کافی نمیشه. مثل همیشه آقایون مسئولین در سخنرانی هاشون خوب شعار می دن.  گاهی اوقات فکر می کنم دکتر بهزاد که در چهل سال پیش بانی این کنفرانس بوده چی می کشه. یه بار بیاید تو کنفرانس و به درد دل هاش گوش کنید تا ببینید که چی می گه... .
خلاصه این طوری بود که انسان به فکر اختراع افتاد و به این ترتیب موجودی کشف شد به نام خلاصه گسترده. راستی اگه شما که این مطلب رو می خونین ادبیاتتون خوبه این ترکیب رو برام معنی کنید. آخه بعد از گذشت چند سال هنوز نفهمیدم. به انگلیسی بهش می گن Extended Abstract. نه چکیده هستش و نه مقاله کامل. حداکثر باید 3 صفحه باشه. هوم. شما می فهمین یعنی چی؟ البته من نمیفهمم ولی تجربش کردم. یعنی یه ملقمه که هیچکس ازش سر در نیاره. نکته جالب اینکه این نوع چاپ مقاله از طرف هیچکدوم از دانشگاه ها حتی اکثر دانشگاه های ملی قابل فبول نیست و هیچ تشویق یا هزینه ای برای آن پرداخت نشده و در سوابق علمی هم حتی قابل درج نیست.
     ولی با این وضع ما بازهم علاقمندیم که کنفرانس علمی کشورمون همچنان به کار خودش ادامه بده و در اون شرکت می کنیم. حتی اگه خیلی هم با کیفیت نباشه. حتی اگه جدیدا" اساتید سرشناس کشور هم علاقه ای به شرکت در اون نشون ندن. البته منظور من از اساتید سرشناس شامل فقط اساتیدی که در تهران هستن نیست چون اون ها که ماشاا... مشکلی ندارن. بدون پرداخت هزینه هم می تونن همه جا حاضر باشن. پرداخت هزینه فقط برای مردم عادیه و اون هایی که در شهرستان هستن. می خواین  چند تا از این اساتید سرشناس رو که اخیرا" نمیان نام ببرم:
دکتر مهدی رجبعلی پور یکی از چهره های ماندگار ریاضی ایران از دانشگاه شهید باهنر کرمان
دکتر مولایی از همین دانشگاه. اگه خواستید من سوابق روشنی از وضعیت علمی ایشون ارائه می کنم تا اگه نمی شناسیدش آشنا بشید
دکتر نیکنام از دانشگاه فردوسی مشهد.
دکتر رجالی از اصفهان
برخی اساتید باسابق دانشگاه شیراز
دکتر کرم زاده از اهواز که اخیرا" فقط برای قدم زدن در محیط کنفرانس میان
دکتر تومانیان یکی از اساتید برجسته در زمینه توپولوژی
دکتر یاسمی  که خوبه بدونین دختر خانوم آقای خاتمی رئیس جمهور پیشین دانشجوش بوده از دانشگاه تهران
دکتر بنفشه اگه فامیلیشون رو درست گفته باشم از افراد باسابقه در زمینه جبر و مولف یا مترجم چند کتاب از دانشگاه تهران
دکتر عالم زاده چهره برجسته ترجمه متون ریاضی که در سال 61 کتاب ترجمه شده ایشون به عنوان کتاب سال شناخته شد از دانشگاه تربیت معلم
دکتر اسرافیلیان از دانشگاه علم و صنعت
دکتر ...
بستون نیست. چند نفر دیگه رو باید نام ببرم تا قانع شید...
ولی با این همه ما بازهم کنفرانس ریاضی کشورمون رو دوست داریم و حمایتش می کنیم. خودم اولین نفرم. اشکالی نداره. نباید این کنفرانس تعطیل بشه.

این مطلب ادامه دارد...

  

88/5/24
7:17 ع

سلام
کلاس ریاضی2 واحد پرند در تاریخ دوشنبه 26 مرداد 88 تشکیل نخواهد شد. با توجه به غیبت هفته گذشته من برنامه کلاس های جبرانی به شرح زیر است:
یکشنبه 25 مرداد در واحد پرند: صبح معادلات و عصر ریاضی2
پنجشنبه 29 مرداد در واحد پرند: صبح معادلات و عصر ریاضی2
یکشنبه 1 شهریور در واحد پرند: صبح معادلات و عصر ریاضی2. ( در صورت اتمام سرفصل معادلات در جلسات گذشته در این تاریخ صبح و عصر هر دو ریاضی2 خواهیم داشت).
کلاس ریاضی عمومی و مقدمات آمار در واحد رودهن در تاریخ 27 مرداد حتما" تشکیل خواهد شد. ضمنا" برنامه کلاس های جبرانی در این واحد هم بعد از هماهنگی اعلام خواهد شد.
متشکرم.

  
مشخصات مدیر وبلاگ
 
علیرضا پوحسنی[1]
 

من علیرضا پوحسنی، عضو هیات علمی و مدیر گروه ریاضی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد پرند هستم. همچنین این وبلاگ رو سال ها پیش راه اندازی کردم تا راهی باشه برای ارتباط بین من و دانشجویانم. اما امروزه امیدوارم راهی باشه برای پیوند میان من و شما. در شبکه مجازی تلگرام آدرس کانال من @MathBridge و در اینستاگرام شناسه من @apouhassani هستش و در اونجا راه های ارتباطی بهتری با من خواهید یافت.


لوگوی وبلاگ


 

خبر مایه
بایگانی
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
صفحات اختصاصی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ